|
||||||||||||
|
|
|||||||||||
|
X MAGAZÍN | | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6/7 | 8. | 9. | číslo |
Vítejte v Antarktidě
Na této planině utíkají agenti FBI Fox Mulder a Dana Scullyová doslova o život - a David Duchovny a Gillian Andersonová běží k nové kariéře filmových hvězd a ne jenom televizních idolů. Za pár týdnů se vrací do Vancouveru, kde budou natáčet nové televizní epizody. Ale teď je čas podívat se na to, zda bude TV show fungovat i na velkém plátně a v jiném tempu. „Je to mnohem pomalejší,“ říká Duchovny ve chvilce volna. „Mnohem techničtější, protože musíte zaplnit celé plátno, zatímco na malé obrazovce můžete trošku podvádět. Musíte si najít svoje tempo, protože můžete být i dva týdny bez toho, že byste řekli jedinou větu. Nebo jenom „Utíkej!“ a něco podobného. Je to duševní odpočinek. Nemusíte se připravovat na běhání po sněhu. Jak to zahrát? Prostě to uděláte.“
A tak to dělají. Mulder běhá, Scullyová vrávorá a padá, Mulder jí zvedá a drží. A pak to dělají znovu a znovu. A pak odejdou ze sněhu. „To byla zábava,“ říká Duchovny.
Suchý a oblečený sedí Chris Carter v přívěsu a říká, že už si přesně nepamatuje, kdy ho napadlo udělat celovečerní film, ačkoliv ví, že hlavní moment nastal, když viděl v Muzeu televize a rádia jednu epizodu na filmovém plátně. „Twentieth Century Fox,“ říká, „bylo přístupné k předělání jednoho z jejich největších hitů do filmu, avšak vyjednávání probíhala docela dlouho.“ Zpátky na scéně, režisér Rob Bowman (veterán mnoha epizod seriálu) sedí na židli s nápisem BLACKWOOD. Scénáře jsou u blízkého zábradlí. KOSMICKÁ LOĎ, píše na nich. Bowman: „Je to příběh Muldera a Scullyové, jak hledají hluboko ve spiknutí a dostávají se k pochopení celého plánu, kdo a co je v něm zapojeno a jak je tento plán prováděn. A i kdybych vám řekl celý příběh, stejně by vás to zajímalo.“
O kousek dál sedí Andersonová v Duchovnyho židli. „Je to v pořádku,“ říká o svém malém přestupku. „On mě neuhodí.“ Ale jestli ano, bude to zítra po celém internetu. To ji napruží. „A co o mně teď na internetu píšou?“ ptá se netrpělivě. Chvíli psali, že Duchovny a Andersonová spolu nemluví. A pak byla zpráva, že musí být v pořádku, protože byli viděni, jak spolu obědvají.
Poblíž se na natáčení dívají její rodiče. Carter, Bowman a Duchovny jsou zaujati diskusí o tom, co by se stalo, kdyby se pod vámi měla rozlomit ledová plocha. Sklouzli byste, mlátili byste rukama, zvedli je nahoru? Zkoušejí to. A ještě jednou. Pak si dají pauzu. Duchovny jde ke svému přívěsu, kde si sundává těžké oblečení. Lehá si na gauč. Vedle na stole je obrázek jeho ženy. Duchovny uvažuje o jedné z pověstí, co kolují okolo filmu. Mulder a Scullyová mají téměř milostnou scénu a pak se něco stane - pravidla vztahu se mění. „Pravidla?“ uvažuje Duchovny. „Ano, co se stane je to, že Scullyová dostane od své matky jako dárek knížku ‚Pravidla‘. Přečte si jí a dá Mulderovi knížku ‚Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše‘ a zbytek filmu se odehrává asi jako ‚Svatba mého nejlepšího přítele‘ s efekty a bez Ruperta Everetta.“ Duchovny potřásá hlavou. „Chris mě zabije za to, že vám to říkám, ale v poslední scéně jsou spolu Mulder a Scullyová v posteli. Ona si čte „Madisonské mosty“ a on „Zaříkávače koní“. A oba pláčou nad hloubkou těchto mistrovských děl. Vzlykám, už jenom jak vám to říkám. A pak se k sobě otočí a není potřeba slov. Stmívačka. Konec.“ Překlad Ondřej Kavka
|